VI VS JINX: Devs Weigh In | League of Legends


Kaan Şittetli
Kaan Şittetli

SHE GOT TWO GAUNTLETS SHE IS ULTIMATE EXTRA THANOS

Vor 14 Tage
Lizzexo Lol
Lizzexo Lol

Tell me something if u think vi would win then how come Jinx isn’t in jail yet?

Vor 7 Monate
Lizzexo Lol
Lizzexo Lol

Jinx has to win

Vor 7 Monate
EberHure
EberHure

I mean realistically Jinx doesn't seem big enough to be able to move very quickly with all of those guns and her small frame. Meanwhile Vi using the gauntlets is more reasonable speaking they go up to her elbow, which makes them easier to lift. Also, since Hextech is an imaginary mix of magic and technology, it's possible that the gauntlets are lighter or weightless.

Vor year
Leone Carbone
Leone Carbone

vi is a fuckin nerd who sniffs farts jinx is a winner. thank u. jinx is the best. she is Intelligent. Thank u.

Vor year
MyLifeAsAdri 33
MyLifeAsAdri 33

JINX!!!!!

Vor year
Protecty
Protecty

i love them both

Vor year
Mixer nite
Mixer nite

jinx sucks

Vor 2 years
ninjarubo
ninjarubo

You know gypsylord is fun at parties

Vor 2 years
XOpTiiMusBlAdE cLaN
XOpTiiMusBlAdE cLaN

ITS VE

Vor 2 years
TheFairName
TheFairName

Vi

Vor 2 years
JUrb1000
JUrb1000

ok... Now I know what i dont wanna look like when i grow up

Vor 2 years
CGoliday1
CGoliday1

come on now we all know the rules form the Lucian and thresh fight no real life stuff bring your own stuff no help that means from fellow champs(no ekko and no caitlyn) this is real combat so disarms are allowed and the best strategy wins (one fight real time)

Vor 2 years
CGoliday1
CGoliday1

And yes with her fist she can block bullets and mini rockets

Vor 2 years
Ian Kim
Ian Kim

well yeah if it wasn't a game with health bars, jinx wins... but they have health bars... so vi wins

Vor 2 years
Asian47
Asian47

Jinx wins because she is both a zombie slayer and a star guardian, whereas Vi is just a police officer.

Vor 2 years
jobriq5
jobriq5

Vi wins because unstoppable ulti fucks you

Vor 2 years
Pietro The Czar
Pietro The Czar

vi cosplayer called jynx.... wow

Vor 2 years
Hiyori Iki
Hiyori Iki

Jinx obviously. Jinx might be squishier but DAAAAMN Jinx wins and she's bae (#NotAMastery7JinxMain.)

Vor 2 years
I'm Water
I'm Water

I WOULD B A DRAW! It's a joker-batman relationship(THEY WILL NEVER KILL EACH OTHER)

Vor 2 years
Meris
Meris

0:56 did that girl just fart mid interview?

Vor 2 years
Meris
Meris

Vi is a hard counter to Jinx in game I'm just gonna go off that and say that she would win no problem

Vor 2 years
Fire spark
Fire spark

to anyone who thinks jinx wins, you have never played adc against vi

Vor 2 years
Jason
Jason

Fuck nvm bad information on the qss :p thanks for the polite reply :)

Vor 2 years
Fire spark
Fire spark

Im moslty referring to the oneshotting when ahead since the vi always seems to be the one ahead in my games, but yeah if she doesnt one shot you then you can kite her pretty easy, also does qss help on knockups?

Vor 2 years
Jason
Jason

I have i main adc, tho she can one shot when fed, vi when even or behind gets fucked if the jinx has any brain at all. by that i mean getting a qss or placing or traps fast enough, and also fucking kiting :p if vi gets kited she's done for

Vor 2 years
TheFrozenViper
TheFrozenViper

Guys..... settle it easily..... just have a pro jgler play VI and get full build... then put her up against a pro adc who is playing Jinx full build..... easy

Vor 2 years
Firecracker Jinx
Firecracker Jinx

Jinx is bae

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

Vi because why not? Courage keystone, frozen mallet, bc or trinity force(i prefer trinity), sterak's gage, randuin's omen. that should be enough. if not items allowed, vi still explodes jinx. its like putting a adc to duel an assassin, but tankier. unless you are vayne the best duelist adc

Vor 2 years
Pit Pot
Pit Pot

in reality jinx would win. Then the game vi only needs one combo do finish her off

Vor 2 years
Kyle Flanders
Kyle Flanders

this is a really cool topic but since I main both I would have to say jinx wins.

Vor 2 years
Joshua Parisien
Joshua Parisien

free Tyler1

Vor 2 years
Joshua Parisien
Joshua Parisien

free tyler1

Vor 2 years
G. A. S.
G. A. S.

Know what? Those guys are stupid.

Vor 2 years
Devastayted
Devastayted

Vi can just ult Jinx, Jinx hasn't got shit on Vi

Vor 2 years
Kyle Flanders
Kyle Flanders

Devastayted here's how it should go down if you're playing jinx, vi ults, jinx puts the chompers behind yourself, step away from her, if vi is changing Q use your w on her the just simply dodge the Q and kite, that's how jinx wins that right of vi ults. simple really.

Vor 2 years
Alexis Tung
Alexis Tung

Rengar wins.

Vor 2 years
Satoru Sempai
Satoru Sempai

poppy mix!

Vor 2 years
Umbrella
Umbrella

The thing is, Vi is like a monster human. She gains that shield, too. She can close the gap on Jinx, who just has speed but no means of escaping once Vi gets her hands on her. Just like in game, Vi wins. Also, way cooler character than that Harley Quinn wannabe. No amount of guns is gonna save her. If she throws a rocket at close range and this was an actual real life fight, she would die too... And since Vi actually does have means to defend herself against all other Jinx's weapons, Jinx would lose.

Vor 2 years
Sofiane Muller
Sofiane Muller

Interpretation exit settlement visual difficulty role.

Vor 2 years
Yassine Gonzalez
Yassine Gonzalez

Tale practically sodium xswbynu dignity.

Vor 2 years
iosubb
iosubb

Scarizard comments :D

Vor 2 years
Wasted Soul
Wasted Soul

Lets see who screams like a lil bitch if a Tank Vi ults you as a 10/0 Jinx ..

Vor 2 years
Goomberdups
Goomberdups

background music way too loud

Vor 2 years
Fawn
Fawn

Lol everytime I think of who would win I just think Jinx would shoot Vi in the brains... :3

Vor 2 years
Regnag Leppod
Regnag Leppod

Jinx already won! She fooled Vi and make her destroy an entire building just to not catch her.

Vor 2 years
Julian Skeete
Julian Skeete

Vi wins, August just blinded by his waifu

Vor 2 years
Julian Skeete
Julian Skeete

"August is passionate about his waifus" isn't everyone XD

Vor 2 years
lumpy1space2princess
lumpy1space2princess

Vi fucking one-shots Jinx in game, Has way more health and mobility. Jinx steps one step too close to a teamfight and she gets evaporated.

Vor 2 years
Kai 777
Kai 777

jinx is my main so jinx :3 🍞

Vor 2 years
Jeremy West
Jeremy West

Did Jinx buy QSS? Yes - Jinx wins No - Vi wins

Vor 2 years
Jeremy West
Jeremy West

+JC Garubo True enough, shield stacking is good even if they're softer than other similar ones

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

+Jeremy West did you mean the new keystone? it scales off hp so it benefits more on tanks but with vi's passive that scales off hp too tank vi could be a thing. But o enjoy full ad vi though. And yes even though qss cant cancel the skills, it counters malz and ww hahaha

Vor 2 years
Jeremy West
Jeremy West

+JC Garubo IDK that thing is tiny when its on champs like Poppy Vi though it got harder for Jinx this season.  QSS still stronk tho

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

Jeremy West get frozen mallet. fuck your kitting xD plus with the new mastery courage of collosus. enjoy denting vi's shield :D

Vor 2 years
Mascot with a dinosaur
Mascot with a dinosaur

She didn't BUY qss She STOLE it...that's what she's doing when she sees a shopkeeper unless Jinx stole enough money to buy it 😸

Vor 2 years
Fred
Fred

Vi should win but ADC's are fucking op right now so it might be jinx

Vor 2 years
Asian4Hire
Asian4Hire

clearly you missed tank meta and current assassin reworks and nerfs to armor pen eks dee

Vor 2 years
Jrocka7x
Jrocka7x

Vi, unless the engage warrants a good timed trap.

Vor 2 years
Jun Yi Tan
Jun Yi Tan

but vi can one shot jinx tho

Vor 2 years
Ryan Astley
Ryan Astley

Holy fuk, Harrow and gypsylord have that excruciating dialect where they end their statements in the lowest mumbles. I had to rewind so many fuking times.

Vor 2 years
Hungryjockey
Hungryjockey

Jinx already defeat Vi in the lore while warning her of her plan beforehand. Facts.

Vor 2 years
JaysonSR
JaysonSR

If they haven't changed the lore, Vi started as a criminal herself, didn't she? The only reason she's fighting for justice is because it was her out from being shipped off to prison. Vi's a powerhouse but Jinx obviously has crazy genius going on. Sorta like a spazzed out version of the joker.

Vor 2 years
Shadow The King
Shadow The King

Jinx always wins!!!!

Vor 2 years
Iffem
Iffem

realistically: Jinx in-game: Vi

Vor 2 years
Quest MastersAGS
Quest MastersAGS

Who's Jinx!? Girl - "A Lil bitch" dead xD

Vor 2 years
Maxord
Maxord

They can't even remember they gave Vi a shield.

Vor 2 years
Coolpopcorn
Coolpopcorn

What video is that Jinx lipbite from?

Vor 2 years
Jrocka7x
Jrocka7x

Coolpopcorn Get Jinxed probably. Her music video. Lol

Vor 2 years
definitely not viKtor
definitely not viKtor

Vi wins

Vor 2 years
Micky Yeesz
Micky Yeesz

I Love jinx, i Main adc especially jinx, but tbh.. vi would win 🤔

Vor 2 years
Lick my Lugnut
Lick my Lugnut

Lorewise, neither won. Jinx ran away, not fought Vi. Real life wise, Jinx would win because, y'know, a direct hit from a bullet or missile is pretty much instant death. Gamewise, Vi wins because Diver > Marksman.

Vor 2 years
Hungryjockey
Hungryjockey

Jinx already won a fight against Vi in the lore, while warning her beforehand of her plan.

Vor 2 years
Davi de Souza
Davi de Souza

Why im here? '---'

Vor 2 years
Alex K
Alex K

In league: Vi wins In a real Battle: Jinx wins

Vor 2 years
Sona
Sona

VI => , It's obv , she is perretier , better personality , and BIGGER BOOBIES

Vor 2 years
TheFrozenViper
TheFrozenViper

eh... I simply think VI wins because she can just press R while hovering over Jinx, press E, right click her, possibly Q, re-right click her, press E again and then realize that she's already dead...

Vor 2 years
Pix Tron
Pix Tron

My fan fiction begs to differ.

Vor 2 years
ThePuffingMuffin
ThePuffingMuffin

"Jinx likes to sniff glue" 2:10 It's canon now

Vor 2 years
AznTrueblade
AznTrueblade

I think this still applies

Vor 2 years
m_jacko12
m_jacko12

*canon cannon is what is on pirate ships

Vor 2 years
Jonas Seorum
Jonas Seorum

VI IS MY FAVORITE CHAMP OF ALL TIME

Vor 2 years
ggGetJinxed
ggGetJinxed

Hadn't even though about who is more intimidating. That's a good question that for me depends on if we are in melee range or not. If we are in melee, Vi hands down. Jinx' in melee would blow us both up if she used her rockets or flame chompers. Meanwhile, at range, Jinx has guns that are harder to dodge than a simple sidearm. Why ya'll do this to me, now I'll spend a good hour contemplating this.

Vor 2 years
Irrelevant Mashups
Irrelevant Mashups

did gypsylord design them both?

Vor 2 years
Pix Tron
Pix Tron

Designed the _kits_ of both, but not exactly the characters. He also designed the kits of Ekko and a bit of Gnar (gnar being the infamous champ that took 2 fucking years to make [to put that in perspective, a champ normally takes 7 months).

Vor 2 years
Aku
Aku

THE REAL MATCHUP ARE : J!NX VS CAIT ! NOT VS VI

Vor 2 years
Captain Marvelous
Captain Marvelous

Hey, Jinx is garbage. Glad to see Vi is actually winning the poll.

Vor 2 years
Scoopy
Scoopy

Vi would win, because tank meta.... :(

Vor 2 years
Stanislav Ivanov
Stanislav Ivanov

shut up fucking haters jinx is better than vi vi ia bulshit

Vor 2 years
Erik Conlon
Erik Conlon

In gameplay VI will win, she is tanky and does lots of damage. Jinx is just too squishy. But VI is my favorite champion and I have mastery level 7 on her, so she always wins. But jinx was the first champion I ever played, so its a hard choice for me

Vor 2 years
Raphael Eugster
Raphael Eugster

Rito pls fix this: Yasuo ult + new exploding plants = death

Vor 2 years
Hungryjockey
Hungryjockey

Ziggs can knock himself up and that still wont let Yasuo activate his ult. That shouldnt happen.

Vor 2 years
Zeto
Zeto

Kyonami thats logic, lol, it even says you are *knock-upped* (Yasuos R Spam trigger word :D) I thought some instakill bug was involved so

Vor 2 years
Nicko Pavon
Nicko Pavon

Zetoom idk if it's true but from what he is saying, apparently you can use yasuo's ult on people who knocked themselves away with the exploding plant

Vor 2 years
Zeto
Zeto

Raphael Eugster explain pls, wtf is that interaction?

Vor 2 years
Cheshire Cat
Cheshire Cat

GO JINX

Vor 2 years
sleepy Boi
sleepy Boi

I am sure after reading Vi's lore that she ain't that kind of good guy that everyone in the video called her. Also the last sentence was absolute bullshit. Like how does she die when the Rocket explodes in Vi's face? Can we please have a deathbattle about this, where this is solved with analysis?

Vor 2 years
feralknights
feralknights

I think the critical mistake here is that they think Vi getting hit in the face with a rocket would stop someone who is made 100% of "I don't give a f'ck if I'm spitting blood, I'm closing gap and your face is getting caved in."

Vor 2 years
Lick my Lugnut
Lick my Lugnut

But if Vi doesn't have a face anymore that doesn't really matter, does it?

Vor 2 years
Juan Pablo Artese
Juan Pablo Artese

Its funny cause everyone that picks Vi says she fights for justice and what's right yet in her lore she started as a criminal and only accepted going into the police force because she could punch people and not be arrested because of it. Still, Vi is way better than Jinx. Vi is love

Vor 2 years
themantsang
themantsang

who wins? jinx rule 34 :P

Vor 2 years
Leandre P.
Leandre P.

I like Waifus :c

Vor 2 years
Faidith Arango
Faidith Arango

Jinx 100 hp

Vor 2 years
miki-alien
miki-alien

Jinx

Vor 2 years
Kyle Flanders
Kyle Flanders

Miki-Alien jinx

Vor 2 years
mathijsbreed
mathijsbreed

or teemo?

Vor 2 years
miki-alien
miki-alien

or VI?

Vor 2 years
Falcon man
Falcon man

Using our favorite League science we can count that full ad Vi combo Jinx obviously can't dodge cuz of her low 1v1 combat mobility and cuz flash is probably already on cd. So Vi combo aka Q+AA+E+AA+Hydra+AA+R deals about TONNS OF DARMAGE, so Jinx will be eliminated in no time. Even if she has a GA Vi can easily perform her Q+AA+E+AA that would be off cd already. So really fed Vi is stronger in a short 1v1 combat than Jinx.

Vor 2 years
Jair Artis
Jair Artis

Vi dies, just explosions, I'' 100% with scharizard

Vor 2 years
Trinimmortal
Trinimmortal

"Law and Order will always prevail" Flat is Justice Jinx wins

Vor 2 years
BOARDI
BOARDI

no no no no no. Vi wins bud. Bigger is better

Vor 2 years
Lucky Chance
Lucky Chance

But Trin my dear sensei, who is waifu o great Internet master?

Vor 2 years
vhan75
vhan75

Shit, changed my whole way of thinking with a single comment.

Vor 2 years
eids kanser
eids kanser

Trinimmortal Trin senpai, you really know how this works.

Vor 2 years
watchtrap
watchtrap

Trinimmortal jinx ftw

Vor 2 years
Todd the Godd
Todd the Godd

No one will understand how happy it makes me that my favorite character's creator loves her the most. Jinx5eva

Vor 2 years
audiophile101
audiophile101

Love how Gypsylord is dissin on Vi about being a very basic design, well yeah you made her that basic lol, also way to completely overlook the fact that Vi has built in shield so yeah she can in fact catch a rocket with minimal to no damage

Vor 2 years
audiophile101
audiophile101

Probably, would've still liked to see it get brought up though

Vor 2 years
Hungryjockey
Hungryjockey

I think you are overestimating the efficiency of her shield.

Vor 2 years
carl Åberg
carl Åberg

audiophile101 quite sure he figured that out himself already

Vor 2 years
Angel Kasper
Angel Kasper

3:35 I thought his "GroovyLord" now?

Vor 2 years
Niki
Niki

I am with Gipsylord on this one ^-^

Vor 2 years
andrejoss475
andrejoss475

well i think i would be more scared of jinx mostly because she is crazy i mean she can just randomly decide to murder you anytime, but Vi works for the police department, she isnt going to kill you for no reason unless you piss her off and even then she is most likely going to just arrest you, and jinx would win if this was realistic because well rockets > fists, but in league Vi destroys any kind of adc by pressing R

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

+andrejoss475 thats why fist it is.

Vor 2 years
andrejoss475
andrejoss475

+JC Garubo i doubt vi can carry those fists in real life

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

well i doubt jinx can carry her weapon in real life too. so nope. fist it is

Vor 2 years
Brian Serra
Brian Serra

+CoconutBlossom Precisely.

Vor 2 years
CoconutBlossom
CoconutBlossom

*Yikes*.

Vor 2 years
Christina Angelova
Christina Angelova

JINX!

Vor 2 years
Devin Johns
Devin Johns

Nobody is gonna mention Vi's biggest improvement to her gauntlets? The SHIELD?! Vi wins every time she gets the jump on jinx, and the same the opposite way.

Vor 2 years
Norm Lord
Norm Lord

when devs dont even know the characters they create. smh.

Vor year
audiophile101
audiophile101

"oh rockets trump gauntlets" Vi's passive is literally called Blast Shield like, c'mon

Vor 2 years
Batman 4ever
Batman 4ever

skinny waifu with too many guns for lifu

Vor 2 years
YogSoth
YogSoth

teemo wins HAIL SATAN

Vor 2 years
axel phonix
axel phonix

Vi army

Vor 2 years
moegaard
moegaard

Jynx cosplaying Vi, ironic? "Grab 'em" what's missing? "By the pussie"

Vor 2 years
NerosEm
NerosEm

Mobility wins :P

Vor 2 years
B A
B A

AW i thought Gypsylord loved all his kids equally. I wanna know more on what Scarizard was gonna say about August getting attached.

Vor 2 years
Venis Mirage
Venis Mirage

FIZZ IN HER VI JANNA

Vor 2 years
Omsii
Omsii

I ♥ Alyssa Edwards I saw what u did there ;)

Vor 2 years
SheyTheGay
SheyTheGay

Yeah jinx wins realistically

Vor 2 years
Ted Estrada
Ted Estrada

I think it depends on how powerful and how often Vi can activate Blast Shield. They might have a deadlock of hit-and-dodge, but blocking is an option that only Vi has. Depending on the amount of damage the shield can mitigate relative to its cooldown, it may be bad, mediocre, fine, good, or overpowering. But realistically, damage potential and range advantages point to Jinx having a greater chance winning.

Vor 2 years
larkin gatt
larkin gatt

Ye she'd get to fuck both

Vor 2 years
SheyTheGay
SheyTheGay

CAITLYN WINS AHAHA

Vor 2 years
Composer of War
Composer of War

who dafuq carries minigun and a rocketlauncher in the same time at real life? and with that physique, she can only hold few rounds of minigun or rocket ammo. vi in the other hand has a chance on carrying the gauntlet, but it is super heavy. so caitlyn wins

Vor 2 years
Degenerate
Degenerate

lol isnt real life....

Vor 2 years
League of Legends Community
League of Legends Community

Waifu status, confirmed.

Vor 2 years
Potato Fruit
Potato Fruit

+League of Legends Community rito pls

Vor 2 years
THECRB15
THECRB15

from a game play standpoint vi

Vor 2 years
Slowest
Slowest

THECRB15 well obviously, she shreds ADCs...

Vor 2 years

Nächstes Video

Best of Wood Division 2018 - Part 2/2

38:04

How to be Annoying in League of Legends (Animation)

1:12:53

How to be Annoying in League of Legends (Animation)

SmashBits Animations

Aufrufe 2 400 000

When Tyler1 Shows His True Talent

10:56

When Tyler1 Shows His True Talent

OPLOLReplay - LoL LCS LCK Esports Highlights

Aufrufe 645 000

WHY DO YOU HATE YASUO ?

10:22

WHY DO YOU HATE YASUO ?

Master

Aufrufe 1 400 000

Pyke Stuff

04:10

Pyke Stuff

TheRandomYordle

Aufrufe 1 200 000

Ranking Every Nintendo Controller

16:11

Ranking Every Nintendo Controller

Nathaniel Bandy

Aufrufe 761 096

Boy vs. Girl Prison Escape Challenge (MCPE)

14:44

Boy vs. Girl Prison Escape Challenge (MCPE)

PrestonMinecraft

Aufrufe 1 871 794

Kingdom Hearts 3 (dunkview)

7:24

Kingdom Hearts 3 (dunkview)

videogamedunkey

Aufrufe 2 906 980

The PRISONER Origin Story....

11:48

The PRISONER Origin Story....

Fortnite Seasons

Aufrufe 3 080 795

Fortnite finally listened to us...

10:03